poznávací výpravy pro SUV 4x4 expedice pro offroad vozy poznávací výpravy se zapůjčenými vozy offroad průvodce
"Off Road Guide je Váš průvodce do míst, kam byste se sami nevydali, přestože toužíte taková místa poznat. Vy a parta lidí, kterou spojuje stejný zájem, tedy netradiční poznávání cizích zemí v terénním voze, pod vedením zkušeného průvodce, to je team, který zvládne všechny překážky!"

AKTUALITY

Facebook

Expedice na míru Transylvánie Winter Tour Saudská Arábie - DAKAR Kanada - Revelstoke Winter Tour Kostarika Gruzie Panamericana Austrálie Namibie - Botswana Ostatní destinace

PŘIHLÁŠKA

KLUBOVÉ SLEVY

Půjčte si mě!

Mám zájem o pravidelné
zasílání aktualit e-mailem
Jméno a příjmení
E-mailová adresa
Telefon
Dotaz
Prosím opište kód
  
 
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
 
Vaše e-mailová adresa bude sloužit výhradně k zasílání výše uvedených zpráv. Pokud se budete chtít odhlásit z odběru zpráv, pošlete prázdný mail na adresu jirka.ch@offroadguide.eu a do předmětu napište "ODHLASENI".
 

Právě jsme spustili web www.namibia-experience.com v novém kabátě !!!! Stojí za to, kouknout se alespoň na fotogalerii...

Osobnosti na našich výpravách

Jimmy´s Food

 

Aktuality

TEST "Side by Side" GLADIATOR Z8V Twin

(2015-03-26)

Dovozce CF MOTO - firma Journeyman, nám poskytnul k testování v současné době nejprodávanější Side by Side na našem trhu. Řeknete si, že jedním z hlavních důvodů bude asi cena, neboť Gladiator Z8 pořídíte za 294.000,- Kč s DPH a to včetně homologace, tedy s SPZ. Ale možná je to i v něčem jiném. My jsme za Vás testovali, zda je cena na úkor kvality, což bývalo u ATV i UTV z východu pravidlem. Protože moje heslo je "Nejsem tak bohatý, abych si mohlo kupovat levné věci", věřte, že jsem dal Gladiátorovi "zabrat".

Za dva dny krátkého testu, nebo chcete-li seznámení s Gladiatorem, jsem najel 315 km. Krotil jsem ho v terénu na tankodromu bývalého vojenského výcvikového prostoru v Chlaponicích u Písku, kde jsem za dva dny najel postupně devadesát kilometrů. Pak po polních cestách, kde jsem najel třicet pět kilometrů a zbytek, tedy 190 km bylo po okreskách, kde jsem si užíval zejména pasáže plné zatáček...

Už když jsem stroj přebíral, zaujal mě zajímavý design, který v mnohém předčí slavnější a o mnoho dražší konkurenty. Velmi vydařený je nejen tvar, ale i ledková světla vpředu i vzadu. Co se týká interiéru, očekávejte jen sparťanskou výbavu, která k tomuto stroji bezesporu patří. Sedačky relativně dobře drží směr, jen upevnění v zadní části jedním trnem bych očekával stabilnější. Pro nás "z Trollí party" - měřím 170 cm, je trošku problém se standardním nastavením - nedosáhnul jsem pořádně na pedály. Ovšem po jednoduchém vyndání sedáku po odjištění zadního trnu jsem po povolení několika šroubků přestavil sedačku více dopředu a vše bylo OK. Trošku mě překvapila přítomnost jen tříbodových bezpečnostních pásu, ale je to v podstatě standart i u konkurentů. Rozhodně pro jízdu v terénu doporučuji čtyřbodové pásy, které vás přestože nejsou homologované, jako ty instalované, pevně podrží a ušetříte si zhmoždění levého ramena po skocích a ostatních rázech.

Velmi přehledný je informační display, kde je umístěn rychloměr, ukazatel teploty vody, palivoměr, hodiny a lze přepnout i otáčkoměr. Stejně tak i ovladače jsou celkem dobře umístěné, i když přepínání směrovek je poněkud nelogicky vpravo. Jediné, co bych výrobci skutečně vytknul, je umístění "chcípáku", tedy přerušovače, který zastaví motor, ve středu ovladačů, hned vedle ovladače směrovek. Vzhledem k tomu, že všechny ovladače mají stejný tvar a shodnou černou barvu, může dojít snadno k záměně a to může přinést řidiči opravdu horké chvilky, zejména na silnici, kdy si místo zapnutí směrovky vypne motor. Doporučoval bych minimálně jiné, standardní žluto-červené provedení nebo umístění jinam.

Stroj poskytuje dostatek místa posádce a vzadu na korbičce, lze uložit i poměrně objemné zavazadlo a pod krytý prostor vpředu uložíte kurty, lopatku atd.

Na silnici se stroj chová jako buggyna, která je přetáčivá, rozhodně s ní nejezděte jako s vaším autem. Do zatáček je třeba najíždět tak, aby jste je projeli pod plynem nebo vás stroj vynese ze zatáčky ven. Je třeba počítat s tím, že přenos na zadní nápravu je takřka 100% a v zatáčce vám pomůže jen plyn. Motor vládne dostatečným výkonem a je vidět, že má přes odlišná tech. řešení hodně podobný výkon jako konkurenční dvouválcový véčkový ROTAX. Řekl bych, že se to "soudruhům v Číně povedlo" :-). Brzdy fungují dobře, jen je třeba si uvědomit, že nesedíte ve sporťáku a díky pneu s hrubým vzorkem MT je třeba před prudkým brzděním vždy pořádně držet volat a korigovat směr, nebo vyletíte z cesty...

Opravdu si to užijete na nezpevněných cestách, kam je stroj určen a až ho dostanete do ruky, rozhodně si nebudete stěžovat na nedostatek adrenalinu! Když budete jezdit jen na pohon zadní nápravy, pojedete každou zatáčku smykem a pořád korigovat směr. Když si zapojíte i pohon přední nápravy, bude vám pohon 4x4 zajišťovat lepší stabilitu a jistotu v řízení. V těžším terénu dokážete díry a hupy přeletět víc jak šedesátkou a to díky velmi dobrým standardním tlumičům. Každou zatáčku proletíte pod plynem - i tady poznáte, že motor vládne dostatečným výkonem. Brzdy fungují velmi dobře a jsou dostatečně dimenzovány. V opravdu těžkém terénu můžete zařadit i redukci do pomala a uzávěrku diferenciálu přední nápravy, jako u klasické pracovní ATV, ale já takový terén nenašel :-)

Co říci závěrem, bylo to jen krátké dvoudenní seznámení před týdenním testem, který proběhne v srpnu Transylvánských horách. Až se vrátíme, přineseme vám podrobné info o testování v extrémních podmínkách.

Zatím za sebe musím napsat, že jde o "adrenalinovou hračku pro velké kluky", kterou je možné pořídit za rozumnou cenu, v podstatě za cenu ATV...

Jirka Chramosil

TECHNICKÉ PARAMETRY

Motor:
Typ motoru: 4-taktní 8-ventilový dvouválec, SOHC
Maximální výkon (homologovaná verze): 14,8 kW / 5600 ot.
Maximální výkon (offroad úprava): 46 kW (63PS) / 6700 ot.
Točivý moment: 72 Nm / 6300 ot.
Vrtání x zdvih: 91 mm x 61,5 mm
Objem motoru: 800 cm3
Startování: Elektrickým startérem
Chlazení motoru: Kapalinou s nezávislým olejovým okruhem
Mazání: S mokrou skříní
Zapalování: ECU Delphi (USA)
Palivo: Bezolovnatý benzin 95 Oktanů
Systém pohonu:
Převodovka: Automatická CVT - variátor / převody R/N/H/L (zpětný chod/neutrál/vpřed/terénní redukce)
Náhon kol: Kardanovými hřídeli
4x4 pohon: Odpojitelný
Přední pneu: 25x8-14
Zadní pneu: 25x10-14
Brzdový systém:
Brzda přední: Kotoučová hydraulická
Brzda zadní: Kotoučová hydraulická
Parkovací brzda: Ano
Odpružení:
Přední: Nezávislé, nitrogenové plně stavitelné odpružení/ Dvojitá A-ramena
Zadní: Nezávislé, nitrogenové plně stavitelné odpružení/ Dvojitá A-ramena
Suchá hmotnost: 550 kg
Homologace: Pro 2 osoby

Offroad víkend Milovice - 11.4.2015

(2015-03-26)

Ahoj všem offrouďákům,

asi jste zaregistrovali, že jsem se vrátil zpět z Namibie. Radek je teď na výpravě v Maroku, já zas odlétám na 3 týdny v druhé půlce dubna na výpravu do Namibie, tak abych se stihnul vrátit na květnové Rumunsko.

Protože jsem chtěl ještě stihnout nějaké jarní víkendové setkání a vidět se s vámi po delší době, kdy jsem byl v Africe, naplánoval jsem jedno, na 11.4.2015 v Milovicích.

Dubnové setkání členů a příznivců Off Road Expeditions se bude konat 11.4. v bývalém vojenském prostoru Milovice. Věřím, že třítýdenní předstih je dostatečný a vy si uděláte čas a zúčastníte se. Přestože je to už 18 let od prvního klubového setkání ve Vimperku, tento prostor navštívíme teprve podruhé - naposledy to bylo v roce 2001, než si zelení usmysleli, že prostor uzavřou. Máte se na co těšit, ten správný terén tu najde každý, nové trasy jsou na rozloze 64 hektarů - tankovky, lesní cesty, triálky.
Pro skalní členy možnost posezení u táboráku a přenocování ve vlastních stanech ze soboty na neděli :-)

Tak zdar a naviděnou v Milovicích...

Náčelník

P.S.: Další víkendové setkání je plánované na 14.-15.6 2015.

 
  • KDE: sraz přímo v areálu Offroad Milovice / příjezd od Lysé na Labem přes Milovice směr letiště, dále podle šipek OFFROAD

    Příjezd a prezentace:

    • odbočte vpravo na prachovku ze směru od silnice č. 3321 směr od Benátek nad Jizerou
    • 50°14'871"N 14°53'594"E
    • prezentace cca 450 m od hlavní cesty po prachovce vpravo u lesa...
    • 50°14'890"N 14°53'160"E
       
  • ZA KOLIK: 500,- Kč/vozidlo pro členy a dlouholeté účastníky OFE akcí, pro nečleny 1.000,- Kč/vozidlo
     
  • PROGRAM: v sobotu 9.30 hod. prezentace a rozprava, v 10 hod. vyjetí na trasu, 13 hod. občerstvení - opékání buřtů, od 13.30 hod. opět vyjetí na trasu, v 16 hod. ukončení programu
     
  • UZÁVĚRKA PŘIHLÁŠEK: 5.4.2015


 

 

Starší zprávy:

2014 2013 2012 2011 2010 2009 2008 2007 2006 2005 2004 2003

2002 2001

 

© 2024 Off Road Guide s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.