poznávací výpravy pro SUV 4x4 expedice pro offroad vozy poznávací výpravy se zapůjčenými vozy offroad průvodce
"Off Road Guide je Váš průvodce do míst, kam byste se sami nevydali, přestože toužíte taková místa poznat. Vy a parta lidí, kterou spojuje stejný zájem, tedy netradiční poznávání cizích zemí v terénním voze, pod vedením zkušeného průvodce, to je team, který zvládne všechny překážky!"

ARCHIV EXPEDIC

Facebook

Expedice na míru Transylvánie Winter Tour Saudská Arábie - DAKAR Kanada - Revelstoke Winter Tour Kostarika Gruzie Panamericana Austrálie Namibie - Botswana Ostatní destinace

KLUBOVÉ SLEVY

Půjčte si mě!

Mám zájem o pravidelné
zasílání aktualit e-mailem
Jméno a příjmení
E-mailová adresa
Telefon
Dotaz
Prosím opište kód
  
 
Odesláním formuláře souhlasíte se zpracováním osobních údajů.
 
Vaše e-mailová adresa bude sloužit výhradně k zasílání výše uvedených zpráv. Pokud se budete chtít odhlásit z odběru zpráv, pošlete prázdný mail na adresu jirka.ch@offroadguide.eu a do předmětu napište "ODHLASENI".
 

Právě jsme spustili web www.namibia-experience.com v novém kabátě !!!! Stojí za to, kouknout se alespoň na fotogalerii...

Osobnosti na našich výpravách

Jimmy´s Food

 

Archiv expedic

Norsko

(18.7. - 3.8.2001)

Datum Zpráva
3.8. 21 hodin, přístav - dnes ráno jsme absolvovali překrásnou vylídkovou plavbu Lysefjordem na Prekestolem (kazatelnu) a Kjerak - obě hory se tyčí do výše 1000 m nad hladinu moře. Pak nás čekala místní silniční chlouba, která nás z výšky 0 m vyvedla 28 serpentýnami do 1000 m, kde pokračovala úzkou horskou cestou. Teď jsme v přístavní hospůdce a loučíme se s Norskem - čekáme na nalodění v 01 h a přeplutí do Dánska. Pozvedlou sklenicí místního piva se s vámi loučí celá parta. Náčelník
2.8. 14 hodin, přístav Stavanger - náš pobyt se chílí ke konci a tak je čas rekapitulovat. Norsko je překrásná země s množstvím zajímavých přírodních útvarů. Bohužel i s množstvím neschopných lodních společností, které vás nedokážou přepravit v přijatelném čekacím čase. Na Lofotech jsme čekali 12 hodin na asfaltové silnici, lístky nelze rezervovat ani koupit - musíte čekat až na vás přijde řada a vejdete se do lodi. Teď jsme ve Stavangeru a budeme čekat na loď až 22 hodin. Lístky si totiž můžete předem zakoupit pouze na mezinárodní spoje a to 7 dnů dopředu a volné jsou odjezdy pouze o půlnoci. Takže buďto se obrníte trpělivostí anebo vám zkazí příjemné zážitky jako mně. Závěr - buď si musíte 3 měsíce dopředu zakoupit lístky a dodržet cestu s hodinovou přesností, což je takřka nemožné, nebo si pro dovolenou vybrat jinou zem. Náčelník
1.8. Dnešní den jsme strávili v malebném přístavním městě Bergen. Na rybím trhu jsme někteří konzumovali čerstvé krevety a jiní obdivovali ryby na ledu. Náčelník
30.7. 22 h - asi tak před půl hodinou jsme projeli nejdelším tunelem na světě. Jeho délka je 22 km. Teď kempujeme v nejdelším fjordu (220 m) - má nejhlubší místo 1200 m.
30.7. Počasí nám stále nepřeje, přesto je krajina, kterou vidíme z našich vozů čarovná. Trolíci, které jsme koupili pro štěstí nám zařídili pěkné počasí alespoň u ledovce. Modrá masa ledu nás všechny ohromila. Od ledovce zdraví celá parta. Náčelník
29.7. Že nám počasí nepřeje se říct nedá, neboť tady leje a fouká standardně, ale už nás to mírně štve. Přírodní scenérie jsou ale nádherné a příroda divoká - prostě paráda. Dnes jsme zdolali cestu Trolů, na které tu stejně jako na losy a soby upozorňují dopravní značky - naštěstí se žádná srážka s Trolem nekonala a my pokračujeme. Náčelník
26.7. Dnes jsme ujeli "pouze" 120 km překrásnou krajinou Helgelandu - destíky ostrůvků, mezi nimiž vám pomůže na druhou stranu jen trajekt. Prostě nádhera. Náčelník
25.7. Tak už zase prší. Náš dobrý pocit z pobytu v Norsku zkalila přeprava trajektem z ostrova Lofoty na pevninu do Bodo. Po 7-hodinovém čekání jsme se na trajekt nevešli a tak nám nezbylo nic jiného než od 2 hodin v noci čekat do 6.30 h. Není to organizované, nikdo vám neprodá lístek, všichni tu čekají jak "stádo" - prostě hrůza, nezvládají to. Náčelník
24.7. Lofoty - ráno zataženo, máme bundy. Teď se nacházíme na místě, odkud jsou vidět ostrůvky, bílá pláž a azurově zelené moře a svítí slunce - nad polárním kruhem. Jdeme se koupat. Zdar náčelník
22.7. 13.45 - noc jsme strávili v kaňonu Reisa u táboráku za denního světla i o půlnoci - slunce nezapadá. Teď jsme poobědvali sobí polévku v Laponském stanu. Náčelník
20.7. 21 hodin - po 3179 km dlouhé deštivé cestě jsme na Nordkappu - nejsevernější mys Evropy. Odměnou nám je, že ustal déšť. Čekáme na půlnoční nezapadající slunce. Náčelník
20.7. 9 hodin - díky vytrvalému dešti jsme přespali v kostele, kde bylo i příjemné stylové ubytování. Všichni jsme povečeřeli soba na brusinkách. Pokračujeme na sever. Náčelník
19.7. Ujeto 2380 km z Prahy. Právě jsme překročili severní polární kruh. Na Nordkapp ještě skoro 800 km (zítra), na severní pól přes 2000 km (info příště), teplota 10°C, prší. Náčelník
18.7. Urazili jsme 1700 km přes Německo a Švédsko, pokračujeme stále na server. Prší, ale posádky jsou v dobré náladě. U silnice jsme viděli losa. Zdraví náčelník

Co je nezapomenutelné:

  • stanout vlastní nohou po 3.300 km na nejsevernějším bodě Evropy, který představuje Nordkapp

  • pustá severská tundra s volně pasoucími se stády sobů

  • projíždět vozem po nekonečných silničkách kolem stovek fjordů, stovkami tunelů a desítkami trajektů

  • navštěvovat malebné rybářské vesničky i klasické stany Laponců, kde se pasou domestikovaní sobi

  • sáhnout si na druhý největší pevninský ledovec Evropy

  • nekonečné bílé noci, kdy slunce nechodí spát a nechce se ani vám
  • koupat se na bílých písečných plážích daleko za polárním kruhem za 25 stupňového vedra v azurovém Atlantiku

  • absolvovat jízdu dvěmi podmořskými tunely, ten první na Nordkapp je v hloubce 212 m a přes 6 km dlouhý, ten novější, který ho předčil je nejhlubší na světě s hloubkou 269 m pod mořem a má délku 7 km. A když u jsme u těch nej, tak průjezd nejdelším tunelem světa s délkou 24,5 km.

  • dopravní značky upozorňující na možný střet se soby a losy zároveň a možný výskyt trolů (skřítků) v cestě

     

  • když Vás začne zlobit převodovka a za polárním kruhem odejde z ničeho nic pětka a norský Nissan Vám s naprostou samozřejmostí a ochotou zajistí záruční výměnu celé převodovky a pomůže zorganizovat výměnu tak, aby co nejméně narušila průběh výpravy - převodovku v zemi neměli, ale zajistili její dodání do 7 dnů do servisu v Bergenu na cestě, která byla součástí naší trasy, kde nás ve stanovený den a hodinu čekali a po 5 hodinách s úsměvem na tváři a popřáním šťastné cesty předali opravený vůz.
  • to, že nás moje auto i s pochroumanou převodovku dopravilo bez cizí pomoci skoro 2.000 km i přes Trolí cestu, hory a doly (v tomto případě fjordy) až do servisu. A to s využitím 4 rychlostí vpřed - absenci pětky jsem díky rychlostnímu limitu 80 km/h a neustálému klesání a stoupání téměř nepoznal.
  • byla i skutečnost, že nás nějaký uvědomělý seveřan (bonzák), kterého jsme předjeli, ohlásil na policii pro nebezpečnou jízdu a tak se nás vydala stíhat dvě policejní auta. Policisté, kteří nás zastihli při pauze na odpočívadle a sdělili nám celou věc, se chovali korektně a postačilo jim vysvětlení, že předjíždíme na vysílačkách a naše na první pohled nebezpečná jízda je bezpečná.

S čím je třeba počítat:

  • se stále se během dne měnícím počasím, které není zrovna přívětivé a neustále prší nebo alespoň mrholí. Když přestane pršet nebo dokonce vysvitne slunce, tak se objeví komáři a muchničky, jenž jsou díky hojným mokřinám takřka všude, relativně stabilní teploty i přes noc od 12 do 17 °C, v horách byly ovšem i 3 °C, ale na pláži také 25 °C
  • s celkově vysokými cenami všeho: litr nafty 38,- Kč, chléb je za 100,- Kč a jedno pivo za 250,- Kč
  • s množství dlouhých tunelů, což může přinášet problém lidem, kteří nesnášejí stísněné prostory
  • s neschopností místních lodních společností přepravit objem turistů, které tato čarovná země láká a to i přes poměrně vysoké ceny lodních lístků

  • s tím, že na každém kroku za něco zaplatíte: tunel se vstupem na Nordkapp 2 osoby 3.200,- Kč, mosty a trajekty do 10 km cca 450,- Kč (kterých použijete desítky), vjezdy do větších měst 50,- Kč, kempy na jednu noc cca 500,- Kč, sprchy na 10 min. 50,- Kč
  • velké množství najetých kilometrů (cca 10.000 km) a k tomu drahé silniční poplatky a PHM

Zpět na archiv

© 2024 Off Road Guide s.r.o., Všechna práva vyhrazena.   |   Ochrana osobních údajů
Bez předchozího písemného souhlasu není dovoleno další publikování, distribuce nebo tisk materiálů zveřejněných na tomto serveru.