Expedice na míru
Transylvánie Winter Tour
Saudská Arábie - DAKAR
Kanada - Revelstoke Winter Tour
Kostarika
Gruzie
Panamericana
Austrálie
Namibie - Botswana
Ostatní destinace
|
Fotogalerie
Co je nezapomenutelné:
- stanout vlastní nohou po 3.300 km na nejsevernějším bodě Evropy, který představuje Nordkapp
- pustá severská tundra s volně pasoucími se stády sobů
- projíždět vozem po nekonečných silničkách kolem stovek fjordů, stovkami tunelů a desítkami trajektů
- navštěvovat malebné rybářské vesničky i klasické stany Laponců, kde se pasou domestikovaní sobi
- sáhnout si na druhý největší pevninský ledovec Evropy
- nekonečné bílé noci, kdy slunce nechodí spát a nechce se ani vám
- koupat se na bílých písečných plážích daleko za polárním kruhem za 25 stupňového vedra v azurovém Atlantiku
- absolvovat jízdu dvěmi podmořskými tunely, ten první na Nordkapp je v hloubce 212 m a přes 6 km dlouhý, ten novější, který ho předčil je nejhlubší na světě s hloubkou 269 m pod mořem a má délku 7 km. A když u jsme u těch nej, tak průjezd nejdelším tunelem světa s délkou 24,5 km.
- dopravní značky upozorňující na možný střet se soby a losy zároveň a možný výskyt trolů (skřítků) v cestě
- když Vás začne zlobit převodovka a za polárním kruhem odejde z ničeho nic pětka a norský Nissan Vám s naprostou samozřejmostí a ochotou zajistí záruční výměnu celé převodovky a pomůže zorganizovat výměnu tak, aby co nejméně narušila průběh výpravy - převodovku v zemi neměli, ale zajistili její dodání do 7 dnů do servisu v Bergenu na cestě, která byla součástí naší trasy, kde nás ve stanovený den a hodinu čekali a po 5 hodinách s úsměvem na tváři a popřáním šťastné cesty předali opravený vůz.
- to, že nás moje auto i s pochroumanou převodovku dopravilo bez cizí pomoci skoro 2.000 km i přes Trolí cestu, hory a doly (v tomto případě fjordy) až do servisu. A to s využitím 4 rychlostí vpřed - absenci pětky jsem díky rychlostnímu limitu 80 km/h a neustálému klesání a stoupání téměř nepoznal.
- byla i skutečnost, že nás nějaký uvědomělý seveřan (bonzák), kterého jsme předjeli, ohlásil na policii pro nebezpečnou jízdu a tak se nás vydala stíhat dvě policejní auta. Policisté, kteří nás zastihli při pauze na odpočívadle a sdělili nám celou věc, se chovali korektně a postačilo jim vysvětlení, že předjíždíme na vysílačkách a naše na první pohled nebezpečná jízda je bezpečná.
S čím je třeba počítat:
- se stále se během dne měnícím počasím, které není zrovna přívětivé a neustále prší nebo alespoň mrholí. Když přestane pršet nebo dokonce vysvitne slunce, tak se objeví komáři a muchničky, jenž jsou díky hojným mokřinám takřka všude, relativně stabilní teploty i přes noc od 12 do 17 °C, v horách byly ovšem i 3 °C, ale na pláži také 25 °C
- s celkově vysokými cenami všeho: litr nafty 38,- Kč, chléb je za 100,- Kč a jedno pivo za 250,- Kč
- s množství dlouhých tunelů, což může přinášet problém lidem, kteří nesnášejí stísněné prostory
- s neschopností místních lodních společností přepravit objem turistů, které tato čarovná země láká a to i přes poměrně vysoké ceny lodních lístků
|